sunnuntai 19. elokuuta 2018

Kesähommia ja arkeen paluuta


Pienen epävirallisen lomatauon jälkeen vihdoin takaisin tällä puolella, joten päivitetään teidät ajan tasalle mitä tässä on tapahtunut... Viimeisessä postauksessa otimme "prinsessakuvia" Ainon kanssa koulun loppumisen jälkeen ja siitähän on kohta puolitoista kuukautta aikaa!

Riihimäen reissusta c. Ninja Hellman (Heidi - MSK Full of Joy)

Puolet lomasta on mennyt hommissa tallilla leiriohjaajana ja tallityöntekijänä ja toinen puolisko on ollut menoa, niin hevoshommien ja muiden perässä, mutta sen verran hyvin tunnen itseni että tiedän etten olisi viihtynyt ilman tätä kokoajan menevää vipinää sinne tänne :D Tämä viikko taitaa olla ensimmäinen koko loman aikana kun nukun joka yö kotona... kumminkin tämä loma on ollut kerrassaan ihastuttava ja olen niin onnellinen että olen saanut viettää niin paljon aikaa hevoshommissa, groomina yms. Viikonpäiviä vierähti niin Hangossa, Alastarossa EM-kilpailuissa, ystävien rippijuhlissa ja kilpailuissa mukana ties missä, mutta mikä on tärkeintä I`m back now better than before! Nimittäin loma on tehnyt tehtävänsä ja olen saanut tyhjennettyä koko pääni kaikesta turhasta :D


Santsi, labradorin pentu 
Vaikka hevosten kanssa olen valtavasti aikaani viettänyt, olen silti pitänyt yli kuukauden taukoa ratsastuksesta ja kyllä tuli hyvä palautus arkeen kun menin edellisviikolla Kaapolla, joka pisti minut oikeasti toimimaan siellä selässä! Tunnin jälkeen olin kyllä aika pettynyt itseeni koska olisin halunnut tunnin menevän paremmin, mutta eihän sitä voi odottaa kaiken napsahtavan heti paikoilleen kun on taukoa ollut :D 
Viime viikolla tiistaina ratsuni oli jättiläis-Vertti, josta olen tykännyt todella paljon niillä parilla kerralla, joina olen sillä mennyt. Vertin kanssa saatiin homma toimimaan ja tunti sujui hienosti, alusta asti minun olisi vaan pitänyt rohkeammin ottaa avut käyttöön niin olisi voinut sujua alusta asti paremmin, mutta ainakin loppua kohden meno parani huimasti ja tunsin sen kyllä itsekin :)


Kahdeksas päivä koitti myös arki eli koulu starttasi... ihanaa! Ei vaan, onhan se mukavaa päästä näkemään kavereita enemmän yms, mutta en ikävöinyt  koulustressiä kokeista ja projekteista :D Yhdeksännen luokan pääsimme onneksi aloittamaan uudessa koulurakennuksessa, jossa ei pitäisi olla hometta tai huonoa sisäilmaa, jossa olemme joutuneet jo monta vuotta päivät viettämään. Joten tämän lukuvuoden toivon mukaan vietän terveenä, enkä koko ajan pienessä flunssassa.
Asiasta toiseen, en varmaankaan ole ainoa, jolla kouluaineet muuttuvat tänä vuonna sähköisiksi tai ovat jo muuttuneet(?) Itse en oikein innostu tästä nimittäin tykkään kirjoittaa vanhanaikaisesti kynällä paperille ja lukea kirjasta suoraan tai sitten käyttää näppäimistöä, jos nyt jotain projekteja koneella tehdään, mutta ei sille mitään voi että tehtävän teot ja kokeisiin luku siirtyy tableteille... Miten se kahden tunnin ruutuaika nyt menee, mistä on usein tehty iso juttu? :D Noh katsotaan nyt miten tämä lähtee toimimaan ennen kun annan oman arvioni siitä.

Kesältä Laaksonkartanolta, kun olin valmentajani mukana
 eli Salla Varentin - kuvassa hevosena I`m Mosaik lyhyemmin Mosu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti