perjantai 26. lokakuuta 2018

Helsinki International Horse Show 2018

Viime viikonloppuna tai oikeastaan jo perjantaina suuntasimme kohti Helsinkiä syntymäpäivä retkelle HIHS:iin. Tämä taitaa olla neljäs tai viides kerta kun menemme tapahtumaan, mutta onhan sinne pakko mennä kun ei täällä niin usein ole samanlaista kilpailua.

Lähdimme alkuillalla joskus neljän aikoihin ja saavuimme perille kuuden maissa. Kävimme hotellilla ja kaupassa ennen kuin menimme elokuviin katsomaan "Ensimmäinen kuussa", joka julkaistiin 11. lokakuuta tänä vuonna. Elokuva oli tosi hyvä ja suosittelen katsomaan! Ajattelin traileria katsoessa, että ei nyt välttämättä, mutta se osoittautui todella mukaansa tempaavaksi ja hyväksi. Tosin näkökulmaa varmasti muutti se, että olimme vierailleet NASA:n keskuksessa lomareissumme aikana, jossa saimme tietää kyseisistä tapahtumista lisää. Hotellin aamupalan jälkeen kiertelimme kaupungilla ostoksilla ja piipahdimme syömässä ennen jäähallille lähtöä.

Illan ohjelmassa oli:
International Helsinki Classics 150cm
Helsinki Indoor Eventing
Small Tour kouluratsastus finaali by LähiTapiola
Valjakkokisa ym.

Ei kuin peppu penkkiin ja seuraamaan, mutta tietysti ennen sitä pitää käydä kiertelemässä ja kaartelemassa expo alue läpi. Sieltä mukaan löytyi ihana mariininsininen toppatakki, harmaa tupsupipo ja ratsastushanskat, kaikki juuri tarpeeseen, nimittäin kylmät kelit ovat virallisesti saapuneet.

Valitettavasti suomalaiset eivät sijoille tällä kertaa päässeet, mutta saimme silti jännittäviä hetkiä seuratessamme, kun huiput yrittivät kaikkensa taistellessaan aikaa vastaan voitosta. Esteiden jännityksestä hypättiin hauskimpaan ohjelmanumeroon eli indoor eventing:iin! Kaikki kannustivat ratsastajia, kun he hienosti ylittivät maastoesteitä toistensa jälkeen, voiton lopulta vei huippuratsastaja Elmo Jankari. Äänekkäimmän esityksen jälkeen rauhoituimme seuraamaan kouluratsastusta, jossa näimme hienoja ratoja ja iloisen kunniakierros. Small Tourin jälkeen kuitenkin lähdimme väsyneinä tallustelemaan bussille ja kotia kohti.